Pasientkurs

Gruppesamling for besteforeldre til barnebarn med nedsatt funksjonsevne

Seksjon barne- og ungdomshabilitering ved Sykehuset Østfold, inviterer til gruppesamling for besteforeldre til barnebarn med nedsatt funksjonsevne. Her vil deltakerne treffe andre besteforeldre som er i en lignende situasjon. Samlingene foregår over 4 dager.

Når

Foreløpig ingen dato

Hvor

Sarpsborgklinikken
Glengsgata 19
1706 Sarpsborg

Om gruppesamlingen

Å være besteforeldre til barnebarn med nedsatt funksjonsevne byr på både gleder og bekymringer. Ønsker du å treffe andre besteforeldre som er i en lignende situasjon? Da er denne gruppesamlingen noe for deg!

Hensikten med samlingene er å få dele erfaringer og snakke med andre besteforeldre som har barnebarn med funksjonsvariasjon.

Da det er et begrenset antall plasser i gruppen (7 deltakere) er det kun plass for en besteforelder pr. barn i gruppen.

Hver samling starter med en enkel lunsj til selvkostnad (75,- pr. gang).

Aktuelle temaer

• Fortell om ditt barnebarn
  • Hvordan er det å være en ressurs/støtte i familien
  • Glede og sorg
  • Familierelasjoner – søsken mm.

Gruppesamlingen er gratis, men enkel lunsj koster 50, pr. gang.

Påmelding til kurssekretær Lisbeth Wabakken på telefon 69 86 98 00.

Kontakt ved spørsmål

Ved spørsmål kan familieterapeut/sosionom Mia Rafstedt kontaktes på telefon 69 86 93 64 eller 48 06 87 41.

Ledere for gruppesamlingen

Familieterapeut/sosionom Mia Rafstedt, familieterapeut/vernepleier Lena Groth og brukerrepresentant/bestemor Bjørg Gulliksen.