Slik blir den nye parkeringsløsningen

1. september er det oppstart av ny driftsavtale for parkeringsanlegg ved Sykehuset Østfold. De største endringene skjer på Kalnes og i Moss, som nå får skiltgjenkjenning.

Publisert 31.08.2022
Parkering Kalnes

Med skiltgjenkjenning vil alle som skal parkere på anviste områder utenfor sykehuset på Kalnes og i Moss, automatisk bli registrert når de kjører inn på parkeringen, og de blir registrert ut når de kjører fra sykehuset igjen.

Du har fire muligheter til å betale:

• For automatisk betaling, last ned appen APCOA FLOW.
  • Betal på parkeringsautomat før du forlater sykehuset
  • Betal på nettsiden til APCOA innen 48 timer etter du forlater området
  • Få tilsendt faktura etter besøket mot et gebyr

Takstene er de samme som tidligere:

Korttidsparkering
25 kroner per time

Langtidsparkering
1. døgn 150 kroner
2. - 4. døgn 50 kroner per døgn
5. - 7. døgn gratis

Makspris 300 kroner.

Hovedinngangen på både Kalnes og i Moss er utenfor området med skiltgjenkjenning. Du vil fortsatt kunne hente/slippe av pasient uten å bli registrert.​

HC-parkering

Sykehuset vil fortsatt ha egne HC-plasser. Er det ikke ledig på noen av disse plassene, kan du som har gyldig handicapbevis i bilen parkere på vanlige parkeringsplasser.

Har du gyldig kommunal parkeringstillatelse for forflytningshemmet, kan du få fritak fra betaling både på plasser merket HC og på vanlige parkeringsplasser. P-tillatelsen må være registrert i Statens vegvesens register for p-tillatelser for forflytningshemmede. Du må dessuten selv registrere HC-fordel i appen APCOA FLOW, i menyen under fordelsparkering.

Har du P-tillatelse, men ikke smarttelefon, må du henvende deg i resepsjonen. Husk bilens registreringsnummer. ​

Foreldre til inneliggende barn

Gratis parkering på eget område. Kontakt sengepostenes personale.​

Blodbank Moss

Blodgivere kan parkere gratis på reserverte plasser. Oppgi bilens registreringsnummer når du kommer til timen din i blodbanken.

Det er kun på Kalnes og i Moss det innføres skiltgjenkjenning. Skal du parkere på sykehusets parkering ved Haldenklinikken, må du selv registrere parkeringstiden i APCOA-appen eller betale på en automat. På Sarpsborgklinikken er det parkering på kommunale plasser.

Sykehusets internettsider om parkering vil være oppdaterte 1. september