Korter ned besøkstiden i sykehuset

Vi har svært mange innlagte pasienter nå, og for å beskytte både pasienter og medarbeidere mot smitte, må vi endre besøkstiden i sykehuset. Fra mandag 22. november er det kun mulig å komme på besøk fra kl. 14.00 til 20.00.

Publisert 19.11.2021
Sist oppdatert 26.11.2021
Sykehuset Østfold Kalnes

Varigheten på besøkene er inntil 1 time. Om pasienten deler rom med en annen pasient er besøkstiden 30 minutter.

• En pasient kan ha inntil to besøkende av gangen.
  • Ved alvorlig sykdom eller ved spesielle forhold, som for eksempel at pårørende har lang reisevei, kan man avtale besøk direkte med den aktuelle sengeposten (døgnområde).
  • Besøk til pasienter i klinikk for psykisk helsevern og rusbehandling skjer etter avtale med den enkelte avdeling.

Besøksrestriksjonene gjelder ikke barnefar/medmor/partner på føde-barsel, eller ledsager for pasienter med avklart behov for følge.
Foresatte har fri besøkstid på nyfødtintensiv og i barne- og ungdomsklinikken. Her er det kun foresatte som kan komme på besøk nå​.

Som følge av fortsatt spredning av koronasmitte og andre virussykdommer kan det på kort varsel komme endringer i besøksordningen.

Her finner du mer informasjon om besøk/ledsagere og kontaktinformasjon til de ulike avdelingene.

Besøkstider - Sykehuset Østfold (sykehuset-ostfold.no)