Hærverk på Kalnes søndag ettermiddag

En person rakk å begå hærverk på flere informasjonsskjermer og parkeringsautomater på besøksområdene ved sykehuset på Kalnes før vedkommende ble tatt hånd om av vektere og politi.

Ingrid Winsnes Trømborg
Publisert 28.04.2024
En stor bygning med parkeringsplass
På søndag ettermiddag ble det gjort hærverk på parkeringsutstyr ved Sykehuset Østfold Kalnes.

Alle parkeringsfunksjoner fungerer fortsatt slik at pasienter og pårørende som skal besøke sykehuset i tiden som kommer, kan parkere som normalt. Systemet registrerer inn- og utkjøring som vanlig.

- Det som har blitt ødelagt, er informasjonsskjermene som viser antall ledige plasser og i tillegg er noen av parkeringsautomatene også ute av drift. Vi vil skilte hvilke automater som kan benyttes slik at alle skal få betalt som normalt, men det kan muligens bli noe kø ved enkelte automater, sier eiendomssjef Trond Karlstad.

Apcoa som er sykehusets leverandør av parkeringstjenester, kartlegger fortløpende konsekvensene av hærverket og nytt utstyr vil bli bestilt så fort omfanget er gjennomgått. Hærverket vil bli anmeldt.