Åpent hus på Kalnes

Kjenner du noen som vil bli sykepleier, vernepleier eller jobbe innen helsesektoren? Torsdag 22. september fra kl. 17.00 til 18.30 inviterer Sykehuset Østfold til åpent hus på Kalnes for å vise mer om jobb- og utdanningsmuligheter.

Cecilie Sommer-Mathiesen
Publisert 14.09.2022

Åpent hus er et tiltak både for å rekruttere til helgestillinger, fremtidig sommervikariater, samt legge grunnlaget for fremtidig rekruttering.​

Denne gangen er det først og fremst sykepleier- og vernepleierstudenter arrangementet retter seg mot, men for de som går med en tanke om å utdanne seg innen helsesektoren er det ingenting i veien for å ta turen innom.

I plenumsalen i 1. etasje på Kalnes vil besøkende bli møtt av engasjerte ledere og fagpersoner fra mange avdelinger på stand, som kan gi god informasjon og svare på spørsmål. De som møter opp kan blant annet få vite mer om ulike fagområder i sykehuset, hvordan det er å jobbe her, hva sykehuset kan tilby medarbeidere, hvordan ulikt medisinsk utstyr brukes, og hvordan de ulike kroppsdelene fungerer.

- Åpent hus er en flott måte å møte studenter og fremtidige medarbeidere på, sier seksjonsleder Nina Merete Ødegård i bemanningsavdelingen.

Sykehuset Østfold har et bredt tilbud til nyansatte, med et eget introduksjonsprogram og traineeordning.
- Vi har regelmessige fagdager og det er gode muligheter for studenter å søke helgestilinger, som senere kan bli til både sommerjobb og en fast stilling. Vi håper å se studentene som kommer på besøk her snart igjen, sier seksjonsleder Susanne Kupke i bemanningsavdelingen.

Invitasjon til åpent hus

​​