Åsebråten, poliklinisk utredning og behandling
Seksjon poliklinisk utredning og behandling er beliggende på Åsebråten i Fredrikstad. Seksjonen er samlokalisert med dag/døgnseksjon. Vi arbeider med utreding og behandling av barn og unge i aldersgruppen 0-18 år og samarbeider nært med lokale poliklinikker og kommunale tjenester.
Kontakt
Telefon
Postadresse
Postboks 300 1714 Grålum
Slik finner du fram
Ilaveien 127, Fredrikstad
Ilaveien 127
1605 Fredrikstad
Kurs og møter
- Tourette syndrom - ForeldregruppeForeldregruppe for foreldre til barn med Tourette-syndrom. Det gis informasjon om diagnosen, former for behandling og sosiale rettigheter. Det er rom for erfaringsutveksling og det vil også være innlegg fra et brukerperspektiv.Tourette syndrom - Foreldregruppe31.oktober20242 dager
- ASF (autismespekterforstyrrelse) - FlerforeldregrupperASF flerforeldregruppe er et behandlingstilbud i spesialisthelsetjenesten for foreldre til barn som allerede har deltatt på ASF foreldregruppe. Her legges det vekt på veiledning av ulike temaer, i mindre grupper.ASF (autismespekterforstyrrelse) - FlerforeldregrupperDato kommer
Kurset gir en innføring i diagnosen ADHD. Det tar for seg ulike tiltak som; sosiale rettigheter, positiv foreldrestyring, PPT, skole og hjem samarbeid, struktur og hjelpemidler, ernæring og medisinsk behandling. Målet med kurset er å gi foresatte til barn og ungdom med ADHD økt kunnskap og forståelse for vansker og utfordringer forbundet med ADHD, samt økt bevissthet knyttet til hvordan foresatte kan bidra til utvikling av et positivt selvbilde og opplevelse av mestring for barnet.
ADHD - E-læringskurs
Kurset gir en innføring i diagnosen ADHD. Det tar for seg ulike tiltak som; sosiale rettigheter, positiv foreldrestyring, PPT, skole og hjem samarbeid, struktur og hjelpemidler, ernæring og medisinsk behandling. Målet med kurset er å gi foresatte til barn og ungdom med ADHD økt kunnskap og forståelse for vansker og utfordringer forbundet med ADHD, samt økt bevissthet knyttet til hvordan foresatte kan bidra til utvikling av et positivt selvbilde og opplevelse av mestring for barnet.